051-36091010

call

تعویض پارچه مبل | تعویض رویه مبل

تعویض پارچه مبل

مبلمان یکی از پرکاربردترین لوازم در هر خانه و محیط کاری است که تاثیر بسیاری در زیباتر نشان‌ دادن یک دکوراسیون دارد. اگر مبلمان خانه شما کهنه و فرسوده باشند، زیبایی و دیگر جلوه‌های خانه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
شما حتی اگر گران‌ترین و بهترین مبلمان موجود در بازار را خریداری کرده باشید، باز هم پس از چند سال باید پارچه مبل یا رویه مبل خود را تعویض کنید. البته پارچه مبلی چرم به خوبی در برابر عوامل آسیب‌زا از خود واکنش نشان می‌دهد. در ادامه به معرفی و بررسی عوامل موثر بر قیمت تعویض روکش مبل می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تعویض پارچه مبل

همانطور که گفتیم پارچه مبل یکی از اجزای اصلی در طراحی دکوراسیون منزل و محل کار است. در نتیجه هنگام انتخاب و خرید پارچه مبلی باید کیفیت و دوام را در نظر گرفت. البته زیبایی مبلمان و رنگ پارچه را نیز باید در نظر گرفت.

بطور کلی پارچه مبلی از نظر جنس به سه دسته تقسیم و گروه‌بندی می‌شود.

برخی از پارچه‌های مبلی از الیاف طبیعی تهیه و تولید می‌شوند و برخی دیگر از الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند. دسته سوم نیز نوعی پارچه مبلی است که بصورت ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شود.

پاره‌ شدن یا کهنه‌ شدن رویه مبل یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که برای مبلمان شما پیش می‌آید. رویه مبل بیش‌ ترین تماس را با محیط اطراف دارد و بسیار بیشتر از بدنه مبل در معرض آسیب و کثیفی قرار دارد. البته در برخی موارد ممکن است رویه مبل شما هیچ آسیبی ندیده باشد و تنها به دنبال تغییر دکوراسیون و تغییر طراحی منزل خود باشید.

اما همانطور که می‌دانید مبل یک کالای ارزان‌قیمت نیست و برای تعویض مبلمان مجبور هستید هزینه بسیاری متحمل شوید. در این شرایط شما می‌توانید رویه مبل خود را با هزینه بسیار کم‌تر تعویض کنید. البته فراموش نکنید که تعویض پارچه مبل در صورتی مقرون به صرفه است که کلاف مبلمان شما کاملا سالم باشد و تنها رویه آن آسیب دیده باشد. شما می‌توانید پیش از انتخاب و خرید روکش مبل، کالیته پارچه مبلی دونری را مشاهده نمایید و در نهایت اقدام به خرید نمایید.

بطور کلی فرآیندی که در آن کلاف مبل بطور کامل پر می‌شود و در نهایت بر روی آن پارچه مبلی کشیده می‌شود را رویه‌ کوبی یا همان تغییر روکش مبل می‌گویند. تغییر روکش مبل امری زمان‌بر است. اما اگر به کارهای فنی علاقه داشته باشید و ابزارها را به خوبی بشناسید، بسیار ساده و راحت خواهد بود و برای این امر نیاز به مراجعه به تعمیرکار وجود ندارد.

تعویض رویه مبل

عوامل موثر بر قیمت تعویض روکش مبل

عوامل مختلف و بسیاری بر قیمت تعویض روکش مبل اثرگذار هستند که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

تعداد مبلمان و متراژ پارچه

همانطور که مشخص است هرچقدر مبلمان شما بزرگ‌تر باشد، پارچه بیشتری نیاز است و جهت تعمیر مبل زمان بسیار بیشتری نیاز است. البته این امر موجب می‌شود که قیمت نهایی تعویض پارچه مبل افزایش یابد.

ساختار مبل و اسکلت مبل از دیگر عوامل موثر بر قیمت تعویض روکش مبل است. چراکه برخی مبلمان با ابعاد خاص خود، فرآیند تعویض پارچه مبل را بسیار سخت‌تر و دشوارتر می‌کنند.

نوع و کیفیت پارچه

نوع و کیفیت پارچه در تعویض پارچه مبل نقش بسیار مهمی دارد و یک پارچه مبلی باکیفیت عمر مبلمان را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. البته لازم به ذکر است که یک پارچه باکیفیت نقش مهمی در زیبایی و جلوه مبل نیز دارد.

یک پارچه مبل باکیفیت در برابر سایش و پارگی از خود مقاومت نشان می‌دهد و سال‌های طولانی کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند.

همانطور که می‌دانید رویه کاناپه نقش مهم و اثرگذاری بر راحتی افراد دارد. به همین جهت هنگام انتخاب و خرید روکش مبلمان راحتی، حتما به سراغ پارچه‌هایی بروید که نشستن را برای شما ساده‌تر از قبل می‌کند. البته این پارچه باید به سادگی نیز تمیز شود و در برابر مواد شوینده از خود مقاومت نشان ندهد.

هزینه تعویض پارچه مبل

پیش از هر چیزی این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه تعویض پارچه مبل در انواع مبلمان تفاوت چندانی ندارد و بطور کلی از پارامترهایی که در تعیین این قیمت نقش دارند به متراژ و کیفیت پارچه، اجرا کارگر جهت برش پارچه، شابلون‌ کردن، خیاطی و رویه‌ کوبی، هزینه‌های احتمالی فرسودگی فوم و اسفنج و… اشاره کرد.

خوب است بدانید که در حال حاضر قیمت پارچه در انواع مبل راحتی، متری 200 الی 400 هزار تومان و در مبلمان استیل یا کلاسیک حدود 400 تا یک میلیون است. هزینه تعمیر انواع مبلمان ازجمله مبلمان راحتی به مدل مبل و سختی کار بستگی دارد و هزینه ثابتی ندارد.

تعویض پارچه مبل راحتی

تعویض روکش و پارچه مبل راحتی نسبت به دیگر انواع مبلمان بسیار ساده‌تر و سریع‌تر است. چراکه این این نوع مبلمان ظریف‌کاری چندانی ندارند و می‌توان از انواع پارچه‌ها برای آن استفاده کرد. همانطور که می‌دانید مبلمان راحتی بطور معمول در منازل و فضاهای غیررسمی استفاده می‌شوند. به همین خاطر استفاده از پارچه‌های مرغوب برای آن‌ها مناسب نیست و در طولانی‌ مدت موجب پرز دهی می‌شود.

تعویض پارچه مبل استیل

تعویض رویه مبل در مبلمان استیل به حساسیت بسیار بالایی نیاز دارد. چراکه این نوع مبلمان بطور معمول در سالن و پذیرایی کاربرد دارند. پارچه‌های مورد استفاده برای تعویض روکش مبل نقش‌های بسیاری دارند و ترکیب رنگ‌های متنوع در آن‌ها مشاهده می‌شود. شایان ذکر است که پارچه مبلی پتینه یکی از بهترین و مناسب‌ترین انواع پارچه مبلی برای مبلمان استیل است.
تعویض پارچه رومبلی استیل توسط افراد ماهر انجام می‌گیرد و هر فرد از پس این امر برنمی‌آید. به همین خاطر اگر قصد تعویض رویه مبلی استیل خود را دارید، حتما به متخصصین این امر مراجعه کنید.

 

 

 

Share :

Facebook
Twitter
Pinterest